czwartek, 26 grudnia 2019 | By: Annie

"Choinka cała w śniegu" - Joanna Szarańska

                          W tym roku biję wszelkie rekordy jeśli chodzi o nasycenie grudnia świątecznymi lekturami. To chyba kwestia potrzeby zrekompensowania sobie niedosytu tej wyjątkowej atmosfery w codzienności i dorosłości ogółem - śniegu brak, prezenty w większości kupuję sobie sama, gdzieś zniknęła ta dziecięca, beztroska radość z wolnych dni, więc przynajmniej książkowo sobie odbijam, a co! 😉 W wigilijną noc, po położeniu Laurki spać, a w oczekiwaniu na powrót męża z dyżuru, połknęłam zatem kolejną część z cyklu Cztery płatki śniegu. Rok temu przeczytałam tom drugi, który niestety umknął blogowej notce, a dwa lata temu tom pierwszy, więc można powiedzieć, że odwiedziny w kamienicy przy Weissa stały się już niemal moją świąteczną tradycją. Tym smutniej było mi zakończyć tę czytelniczą przygodę - "Choinka cała w śniegu" to bowiem ostatnia część trylogii. 

                       Autorce udało się utrzymać poziom i  z przyjemnością ponownie spotkałam się z ulubionymi bohaterami. Wiadomo, nie są to książki bez wad, niemniej potrafią sprawić, że czytelnik nie ma ochoty analizować czy wyszukiwać niedociągnięć, a po prostu cieszy się ich ciepłem, humorem i lekkością. To lektury optymistyczne, zabawne, a co wyjątkowe - nie są przesłodzone i nie umoralniają na siłę, czego, przyznam, nie znoszę serdecznie w okołoświątecznych powieściach. Jeśli miałabym polecać na szybko 'coś fajnego do czytania na Święta' - pierwsza myśl to właśnie trylogia Cztery płatki śniegu. Z tym, że warto zacząć od tomu pierwszego. Ach, szkoda, że ta seria już za mną!

***
                    Przy okazji chciałabym złożyć wszystkim zaglądającym tu molom książkowym nieco spóźnione, ale nadal bardzo serdeczne życzenia świąteczne! Kochani, chwili na oddech w zabieganym życiu, więcej czasu na odpoczynek, relaks z bliskimi i z dobrą książką w ręku, oraz sztampowo - oczywiście zdrowia i szczęścia! :).

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...