piątek, 10 listopada 2017 | By: Annie

Wielkie WOW!!! "Niepełnia" - Anna Kańtoch

                  WOW! Co to jest za książka!!! Sięgnęłam przypadkiem, intuicyjnie, widzę, że wracam na dawne, dobre tory czytelnicze, bo oto udało mi się odkryć prawdziwą literacką perełkę – lekturę, do której będę wracała myślami po latach, która zostanie gdzieś w moim umyśle i powróci czkawką literackich wspomnień. Owa książka to rasowa powieść szkatułkowa, majstersztyk i niesamowita perełka dla tych, którzy poszukują nieoczywistych doznań literackich. Historia dotyczy pewnych wydarzeń rozgrywających się w tajemniczym, położonym na odludziu Białym Domu – zahacza o wielu bohaterów i wiele płaszczyzn czasowych, z których powoli wyłania się pełny, choć nieco przymglony i nieuchwytny obraz wydarzeń - jak elementy układanki, z której każdy może ułożyć swój własny, unikalny obrazek. To opowieść z pogranicza kryminału, obyczajówki… nic więcej nie napiszę, żeby nie psuć Wam przyjemności z samodzielnego odkrywania tej historii. Czuję w pełni satysfakcję, ale jednocześnie też niedosyt jeśli chodzi o zakończenie - tu przyznam, że myślałam, że będzie ono łatwiejsze, bardziej przystępne. Autorka z jednej strony wybrała łatwiejszą, bo w pewnym sensie otwartą na interpretacje drogę, a z drugiej strony też bardziej ryzykowną i ambitniejszą... chciałabym dyskutować, czytać analizy, zrobiłam sobie nawet notatki z książki, żeby zrozumieć ją 'głębiej', żeby dostrzec wszelkie niuanse i ukryte znaczenia. Jestem pod wrażeniem jaka to soczysta, świetnie napisana powieść! Niesamowicie wciąga, dosłownie nie można się oderwać – od pierwszej strony, aż do samego końca. A jednocześnie jest w niej jakaś niesamowicie satysfakcjonująca głębia – literacka, intelektualna, psychologiczna. Dla mnie to jedna z najlepszych książek, które przeczytałam w tym roku, choć mam świadomość, że jej 'poplątanie' nie każdemu pewnie przypadnie do gustu. Ja jestem zachwycona i już wiem, że sięgnę po pozostałe kryminały tej pani. Polecam, czytajcie!!!!

10 komentarzy:

K-Alinki pisze...

Obiło mi się o uszy gdzieś nazwisko tej autorki, ale nie czytałam jeszcze tak pozytywnej opinii o jej twórczości. Koniecznie muszę nadrobić zaległości.

booklicity pisze...

Dawno nie czytałam książki która by mnie NA PRAWDĘ zaskoczyła więc z chęcią sięgnę po "Niepełnię":) Przekonałaś mnie mówiąc że będziesz wracała myślami do tej książki, zawsze warto dać takiej pozycji szansę.

booklicity.blogspot.com

Sylwia (nieperfekcyjnie.pl) pisze...

I jak po takiej recenzji miałabym nie sięgnąć po ten tytuł? Muszę i to koniecznie... Tylko te zakończenie mnie martwi, bo jednak jeśli chodzi o książkowe finały, to zawsze oczekuję wyjaśnienia wszystkiego, gdyż otwarte zakończenia nie są dla mnie.

Chabrowa pisze...

Już trochę o niej czytałam, a po twojej recenzji to już po prostu trzeba po nią sięgnąć :)

Annie pisze...

K-Alinki - ja jestem ogromnie ciekawa innych jej książek... czy też mnie tak zachywcą..? będę czytać :)

booklicity - zaskoczenie murowane :D miłej lektury!

Sylwia - czytaj, czytaj :D nawet jak rozczaruje Cię zakończenie, to... myślę, że i tak warto ;)

Chabrowa - :)))

Claudette pisze...

Czytałam "Łaskę" Kańtoch i właściwie mi się podobała, chociaż historia niestety trąciła banałem (a właściwie pełna była takich dziwnych założeń, że nikt nie kojarzy, nikt nie pamięta tego, co raziło wprost w oczy).
Ale na pewno sięgnę po kolejne książki pisarki, bo naprawdę zapowiada się super.

Edyta pisze...

Skoro tak zachwalasz to z pewnoscia kiedys po nia siegne.

Paperback Head pisze...

Wiele dobrego słyszałam już o tej autorce i ostatnio kupiłam jej powieść "Wiara". Nie mogę się doczekać lektury! :)

Annie pisze...

Claudette - hmmm ja właśnie szykuję się na "Łaskę", ale troche mnie wystraszyłaś tym, co napisałaś :P zobaczymy, i tak przeczytam ;)

Edyta - tak!! :)

Karolina Lenska - to teraz mam dylemat - czytać 'Łaskę" czy "Wiarę" - chcę to i to, tylko czasu brak... :P

Księgozbiór Kasiny pisze...

ooo to muszę koniecznie sięgnąć po te kryminały:)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...