czwartek, 2 lutego 2017 | By: Annie

"Po nitce do szczęścia", "Serce z bibuły" - Karolina Wilczyńska

                        Nie jestem szczególnie dumna z tego akurat mojego literackiego wyboru, co nie zmienia faktu, że spędziłam z tą serią przemiły czas. Cykl o Jagodnie to bowiem lekkie kobiece czytadła, składające się z elementów, których przeważnie w literaturze unikam – chatki na wsi, babci robiącej powidła i romantycznej miłości z przyrodą tle. A jednak. Z dziwnym, zaskakującym nawet mnie samą samozaparciem, przez nikogo niezmuszana (przyrzekam! ;)) przeczytałam trzecią oraz czwartą część. I tym samym zakończyłam serię. Cieszę się, że był to już ostatni tom, bo co za dużo, to niezdrowo, a tak, w samą porę, miło i z nutką nostalgii, pożegnałam bohaterów i zamknęłam rozdział pod tytułem "Stacja Jagodno'. 

                        Co ciekawe, chyba jest to jedyna tego typu seria, do której poczułam słabość. Dlaczego? Przede wszystkim jest świetnie napisana – mam na myśli język i styl, za sprawą których książki Karoliny Wilczyńskiej pochłania się błyskawicznie, miło i przyjemnie. Jest w nich też coś takiego, co sprawia, że historia płynie jakby sama, nic nie irytuje, nie ma kiczu. To raczej możliwie wiernie oddane życie, z dużym naciskiem na obyczajowość i problemy kobiet na wsi. To wszystko co prawda posłodzone - happy-endem, nutą ciepłego optymizmu i babcinej mądrości - ale nieprzesłodzone i podane w sposób na tyle lekkostrawny, że ma to wielki urok, muszę przyznać. I jeśli chodzi o miło spędzony czas, taka ciepłą, wewnętrznie rozgrzewającą, kobiecą lekturę, którą można by się otulić i odciąć od brzydkiej pogody czy problemów, a jednocześnie niepozostawiającą miałkiego osadu głupoty na umyśle, to jest to seria jak najbardziej godna polecenia. Wciąż jednak nie mogę odżałować tych koszmarnych, kiczowatych okładek...

3 komentarzy:

Czarne Espresso pisze...

Od dawna czaję się na tę serię, bo lubię od czasu do czasu takie książki :) A na temat tej autorki to same pozytywy słyszałam/czytałam.

Agnesto pisze...

Sagi są teraz popularne, a Jagodno - urocze.
Polecam jednak sięgnąć po inne książki Karoliny Wilczyńskiej, bardzo dobre, psychologiczne powieści.

Annie pisze...

Czarne Espresso - to prawda, świetne opinie zbierają jej książki :)

Agnesto - kiedyś się skuszę :) myślę, że przedsmak 'psychologicznych' umiejętnosci autorki dała mi pierwsza część serii, "Zaplątana miłość" - wątek konfliktu na linii matka-córka bardzo mi się podobał, uważam, ze był świetnie przedstawiony :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...