czwartek, 28 maja 2015 | By: Annie

"Religa. Biografia najsłynniejszego polskiego kardiochirurga" - Dariusz Kortko, Judyta Watoła

                     Zawsze uważałam, że żeby zostać dobrym lekarzem trzeba mieć do tego powołanie, a także specjalny zestaw cech charakteru, obejmujący między innymi ogromną empatię, cierpliwość, żelazne nerwy i umiejętność wyczucia ludzi. Że trzeba włożyć w medycynę całe serce, umysł i wolny czas. Pasja również jest niezbędna. Ja natomiast znam siebie i wiem, że zwyczajnie nie byłabym w stanie oddać się temu w 100% - nie mam także cierpliwości do ludzi, boję się szpitalnego cierpienia, brzydzą mnie choroby, brud i zaniedbanie. Ten zawód to ogromna odpowiedzialność, poświecenie, wręcz służba – a przy braku wewnętrznego przekonania, kierowanie się jedynie prestiżem, kwestią zarobków i 'bo wszyscy tam idą' jest moim zdaniem błędne z samego założenia. Dlatego, mimo że miałam takie możliwości, nie zdecydowałam się na studiowanie medycyny – wiele osób to dziwi, wiele nie rozumie, że można świadomie zrezygnować z bardziej 'prestiżowego', 'lepszego' kierunku... Ja jednak cieszę się, że w owym czasie podjęłam właśnie taką decyzję, a ta książka jedynie utwierdziła mnie w jej słuszności. To fascynująca historia człowieka zakochanego w medycynie - wielkiego wizjonera, niezwykle odważnego, empatycznego lekarza, ale jednocześnie osoby z krwi i kości – z wadami, nałogami, z charakterem. Religa został bardzo autentycznie sportretowany w tej książce – bez wybielania, ugładzania – bije z tego jakaś szczerość, prawda. Może dlatego nie sposób nie polubić Religi, nie poczuć się oczarowanym jego osobowością... Inspirująca lektura. Film "Bogowie" także zachwyca, a książka może wedle uznania stanowić jego zwieńczenie lub wstęp - co kto woli. To również kawał polskiej historii i obyczajowości. Nie przegapcie!

Cieszę się, że dużo pozycji o medycznej tematyce się ostatnio ukazuje... wreszcie mam co kupować mojemu ulubionemu prawie-lekarzowi. ;)

2 komentarzy:

klucz do wyobraźni pisze...

Mam na nią wilczy apetyt, a Ty skutecznie go podsyciłaś

Chabrowa pisze...

Biografie to nie mój gatunek, ale dla tej z chęcią zrobiłabym wyjątek :)
Moje-ukochane-czytadelka

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...