niedziela, 21 grudnia 2014 | By: Annie

Podwójne spotkanie z serią "Babie lato"

                Serię „Babie lato” wydawnictwa Nasza Księgarnia cenię i zwyczajnie lubię – to dobrze wyselekcjonowane babskie czytadła, często z wątkiem kryminalnym – lekkie, ale nie durne. Bardzo wciągające, choć także szybko ulatujące z głowy i pamięci. Jakiś czas temu przeczytałam rewelacyjne "Lalki" Karoliny Święcickiej i od tamtej pory mam ten cykl na oku, śledzę co tam nowego wydają i okazjonalnie czytam. Po „Przebudzenie” Katarzyny Zyskowskiej-Ignaciak sięgnęłam jeszcze wiosną - pamiętam jak niesamowicie mnie wówczas ta lektura porwała. Zuzanna niespodziewanie otrzymuje spadek na Mazurach, zaczyna drążyć w historii swojej rodziny, co sprowadza na nią mnóstwo kłopotów i niebezpiecznych sytuacji. Absolutnie nie jest to kolejna książka inspirowana „Domem nad Rozlewiskiem”! To bardziej powieść kryminalno-sensacyjna, bardzo sprawnie poprowadzona, wciągająca bez reszty.

                „Nie licząc kota” przeczytałam natomiast w jeden wakacyjny dzień, leżąc na kocu, grzejąc się w słońcu... Tu także pojawia się motyw spadku, który skłania mieszkającą w Warszawie Asię do odwiedzin w małym miasteczku, z którego wyjechała nagle i gwałtownie lata temu. Stopniowo poznajemy tajemnicę z jej przeszłości, przed którą wciąż ucieka...To także sympatyczna powieść, choć moim zdaniem nieco słabsza niż „Przebudzenie” - co wcale nie znaczy, że kiepska.

                 Obie książki przeczytałam z dużą przyjemnością, obie stanowią idealną lekturę na jeden wieczór, pod palemkę lub popołudnie spędzone pod kocem z kubkiem herbaty. Babskie, lekkie, ale niegłupie – podchodząc bez wygórowanych oczekiwań można naprawdę cieszyć się ich lekturą. Takie małe gulity pleasure.

1 komentarzy:

Lina pisze...

Czytałam "Przebudzenie", bo jego akcja osadzona jest na Mazurach, a ja Mazury kocham miłością wielką o czym każdemu mówię :) I miło było poczytać o znanych mi miejscach. Masz rację, to takie miłe czytadła, od których nie wymagając zbyt wiele można sobie dostarczyć dobrej rozrywki na pochmurne dni.

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...