piątek, 29 czerwca 2012 | By: Annie

"Wiosna w Różanach" - Bogna Ziembicka


           Cytuję samą siebie z mojej recenzji „Drogi do Różan”: Z przyjemnością zapoznałabym się z dalszymi losami Zosi, jej przyjaciół i rodziny, bo wierzcie mi, książka kończy się w takim momencie, że aż chciało by się poznać ciąg dalszy... Może autorka skusi się na dopisanie kontynuacji? I proszę, moje życzenie zostało wysłuchane. :) Podczas wakacji w Hiszpanii z ogromną ciekawością przeczytałam ”Wiosnę w Różanach”, a ponowne spotkanie z ulubionymi bohaterami i powrót do pięknych Różan sprawiły mi mnóstwo przyjemności.

            Ta pozycja to bardzo pozytywne zaskoczenie. Rzadko natykam się na kontynuacje lepsze niż pierwsze części, a tym przypadku mogę śmiało stwierdzić, że właśnie z taką serią mamy do czynienia. „Wiosna w Różanach” jest znacznie mroczniejsza niż jej poprzedniczka. Życiem głównej bohaterki wstrząsa zaskakujący i mrożący krew w żyłach dramat, dzięki któremu  powieść stała się bardziej życiowa, ciekawa, autentyczna i przede wszystkim nieprzesłodzona. Ogromny plus dla autorki za nieprzewidywalność, nieszablonowość i odwagę w kierowaniu losami bohaterów. Bardzo podobało mi się skupienie uwagi na pani Zuzannie (czytamy jej pamiętniki z lat powojennych) oraz Mariannie, czyli dwóch najciekawszych postaciach z tej serii. Uwielbiam te wyraziste, odważne kobiety, które zawsze biorą los w swoje ręce.

           Bardzo podoba mi się ta seria, posiada pewnien niepodrabialny urok i klimat. „Wiosna w Różanach” to dobra, obyczajowa powieść, którą miło było mieć za towarzyszkę podczas opalania w słonecznej Andaluzji. Lubię sagi rodzinne, a dalsze losy bohaterów z Różan będę śledziła z ciekawością. A teraz nie pozostaje mi nic innego jak czekać na kolejne części!

11 komentarzy:

Unknown pisze...

o tak, rzadko kiedy spotyka się dobrą kontynuację ale "wiosna w różanach" jest jeszcze lepsza niż "droga"

Unknown pisze...

nie miałam okazji czytać 'drogi do różan' ale po takich pochwałach nie omieszkam sięgnąć zarówno po pierwszy jak i po drugi tom serii ;)

Aneta Wojtiuk pisze...

Nie miałam jeszcze okazji przeczytać choćby pierwszej części, ale po Twoich zachwytach muszę jak najszybciej nadrobić zaległości. Mam nadzieję, że i mi się tak bardzo spodoba ta saga rodzinna. ;)

Annie pisze...

Meow, Gabrielle - mam nadzieję, że Wam się spodoba :) Duża odpowiedzialność na mnie :P

Miłośniczka Książek pisze...

seria przede mną, ale interesuje mnie, zatem z pewnością po nią sięgnę :)

Małgorzata pisze...

Strasznie Ci tej książki zazdroszczę... nie mogę się doczekać, kiedy i ja będę miała okazję przeczytać dalsze losy Zosi i pozostałych bohaterów...

Nanami pisze...

Jeszcze nie czytałam pierwszego tomu i mimo wszystko raczej czytać nie będę ;)

pas pisze...

Kusisz, kusisz i chyba się poddam! ;)

Tirindeth pisze...

Dla odpoczynku i relaksu na pewno dobra książka. Na razie jednak nie mam na takie czasu ;)

Irena Bujak pisze...

Niedługo się za nią zabiorę ;) Strasznie jetem ciekaw dalszych losów bohaterów ;)

Sylwia_85 pisze...

Muszę mieć te książkę :), już ostatnio się za nią rozglądałam. W każdym razie recenzje zachęcają :)
Blog dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie. Pozdrawiam.

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...