piątek, 29 lipca 2011 | By: Annie

"Cudowne życie Staśka i innych aniołów" - Teresa Anna Aleksandrowicz

             Starość, prędzej czy później, dosięgnie każdego z nas. Przyjdzie pora na sztuczne szczęki, setki tabletek łykanych trzy razy dziennie i reumatyzm. :) Jak najlepiej poradzić sobie z tym, jakby nie patrzeć, ciężkim okresem w życiu? Recepta jest dość prosta i doskonale zilustrowana w książce "Cudowne życie Staśka i innych aniołów" autorstwa Teresy Anny Aleksandrowicz.

             Natalia, Wanda i Marysia to trzy ubogie emerytki i przyjaciółki od kilkudziesięciu lat. Każda z pań wyróżnia się swoistym dla siebie charakterem i temperamentem. Natalia uwielbia książki i muzykę klasyczną, a nie znosi Radia Maryja. Ulubionym zajęciem Wandy jest wynajdywanie u siebie i znajomych coraz to nowych chorób, a także kupowanie reklamowanych w telewizji leków. Marysia natomiast największą przyjemność czerpie z gotowania i dokarmiania wszystkich okolicznych "bidulków". Panie nieraz kłócą się ze sobą i nie szczędzą sobie docinków, jednak w ciężkich chwilach wspierają się i mogą liczyć na swoją pomoc. Oprócz przyjaźni panie łączy jeszcze jedna postać - tytułowy Stasiek, okoliczny pijak, zdegradowany filozof, któremu wszystkie pomagają. Niespodziewanie w życiu Natalii pojawia się Michał, a wraz z nim miłość, a przypadkowe znalezisko Staśka umożliwia realizację marzeń całej grupy przyjaciół.

              Książkę tę czyta się szybko i przyjemnie. Co prawda akcja toczy się dość niespiesznie, ale jednak na tyle szybko, aby nie znudzić swym tempem czytelnika. Powieść zawiera wiele humorystycznych elementów i sytuacji, które niejednokrotnie mnie rozśmieszyły, ale także skłoniły do przemyśleń i refleksji. Praktycznie wszyscy bohaterowie wzbudzili moją sympatię i żałuję, że miałam okazję spotkać ich jedynie na kartach książki.

             Mimo swojej pozornej lekkości książka niesie ze sobą przesłanie i poszerza horyzonty czytelnika. Ukazuje bowiem życie od strony ludzi w dość podeszłym wieku, daje możliwość lepszego zrozumienia starszych osób i chociaż przez chwilę ujrzenia świata z ich perspektywy. A poruszanie się we współczesnych realiach nie jest dla nich proste. Komórka stanowi niewyjaśnioną zagadkę, a brak szacunku wśród wielu przedstawicieli młodego pokolenia szokuje. Jednak powieść ta daje również nadzieję i nastraja bardzo optymistycznie. Pokazuje, że starość to nie tylko czekanie na śmierć, ale również czas realizowania swych marzeń. Ukazuje, że warto jest mieć przyjaciół i że miłość przychodzi niezależnie od wieku czy stanu konta. Recepta na udaną emeryturę? Grupa zaufanych przyjaciół, poczucie humoru i wiara w marzenia. :) 

           Książkę "Cudowne życie Staśka i innych aniołów" bardzo polecam wszystkim osobom lubiącym literaturę obyczajową i poszukującym mądrej, sympatycznej i poprawiającej humor powieści. Jestem pewna, że ta pozycja doskonale spełni te wymagania. :)

Moja ocena: 4+/6
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 432

9 komentarzy:

kasandra_85 pisze...

Po tej książce mam miłe wspomnienia:). Bardzo mi się spodobała:)
Pozdrawiam!!

Ice_Fire pisze...

Czytałam wiele pochlebnych opinii o tej powieści, więc może pora, by ją przeczytać?

Pozdrawiam,
Darcy.

D pisze...

Cieszę się, że tyle opinii pojawia się o tej książce na blogach, bo to znaczy, że dużo osób ją przeczytało :) Super, że tak się dzieje, książka jest godna polecenia, zgadzam się z Tobą w pełni :)

Klaudia pisze...

Nie przypuszczałabym, że to książka z przesłaniem - tytuł i bohaterki wydają się czysto komediowe;) Chętnie przetestuję na własnej skórze

Deline pisze...

Widzę, że to lektura idealna na deszczowe dni, których w te wakacje nie brakuje ^ ^Chętnie przeczytam.

Emily pisze...

Widzę, że książka ma wiele pochlebnych opini, więc może sięgnę po nią za niedługo :)Zdecydowanie zachęciłaś mnie swoją recenzją ;)

Nyx pisze...

A ja i tak nie jestem przekonana - chyba nie moje klimaty.

Maruda007 pisze...

Tak, też nie dla mnie. Wole mroczniejsze klimaty.

Pisany inaczej pisze...

ja się dobrze bawiłem przy tej książce

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...