niedziela, 20 marca 2011 | By: Annie

"Crescendo" - Becca Fitzpatrick

    Zawsze, sięgając po kontynuację serii odczuwam pewne obawy związane z jakością i oryginalnością danej pozycji. Takie mieszane uczucia towarzyszyły mi również przed lekturą kontynuacji "Szeptem", zwłaszcza że książka ta bardzo wysoko ustawiła poprzeczkę dla swojej następczyni. Na szczęście, moje obawy rozwiały się od razu po zapoznaniu się z kilkoma pierwszymi rozdziałami "Crescendo" a wraz z dalszym czytaniem przekonałam się, że pani Becca Fitzpatrick dokonała rzeczy bardzo trudnej i dla wielu autorów nieosiągalnej - kontynuacja okazała się być jeszcze lepsza niż wcześniejsza, i tak bardzo dobra część.
     W "Crescendo" poznajemy dalsze losy Nory i Patcha, byłego upadłego anioła, który obecnie pełni funkcję anioła stróża dziewczyny. Jednak na drodze do szczęścia zakochanej pary staje mroczna przeszłość Patcha, niewyjaśniona sprawa morderstwa ojca Nory oraz archaniołowie, którzy nie sprzyjają temu związkowi.
    Autorka stworzyła tajemniczy, mroczny świat, a zaskakujące wydarzenia i doskonale skonstruowana intryga czynią z tej książki naprawdę wyjątkową i zdecydowanie warta uwagi pozycję. Za każdym razem gdy byłam już prawie pewna jak zakończy się historia następował nagły zwrot akcji a ja z zapartym tchem śledziłam dalszy rozwój wydarzeń i podziwiałam kunszt oraz wyobraźnię autorki. Pierwszoosobowy sposób prowadzenia narracji sprawił, że czułam jakbym osobiście uczestniczyła we wszystkich wydarzeniach i towarzyszyły mi do tego adekwatnie głębokie emocje. Z każda kolejną stroną książka robiła się coraz bardziej tajemnicza, a ja zagłębiałam się w świat upadłych aniołów, i co lepsze, wcale nie chciałam z niego wracać. Największym minusem tej książki było to, że tak szybko się skończyła. Nie wiem czy wytrzymam do jesieni kiedy to ukazać się ma "Cisza", kolejna i (o nie!) ostatnia część z serii. :P
    "Crescendo" gorąco polecam wszystkim, niezależnie od wieku, płci i zainteresowań. A tych którzy jeszcze nie czytali pierwszej części cyklu bardzo do tego zachęcam. Naprawdę warto bliżej zapoznać się z tą serią!

Moja ocena: 6/6
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 400

Moją recenzję "Szeptem" można przeczytać tu.

20 komentarzy:

aniusiaczek92 pisze...

Zgadzam się z twoją opinią ;) Książka jest genialna, trzyma poziom "Szeptem" - oczywiście nie mogłoby być inaczej, w końcu Becca jest świetną pisarką, która wie jak zaciekawić czytelnika ;D

D pisze...

Nie podobało mi się "Szeptem" :( Chociaż ja lubię znać dokończenie historii, więc pewnie przeczytam i drugą jak wpadnie mi w rękę...

Słowa duże i MAŁE pisze...

przyznam od razu, recenzji przeczytałam tylko pierwszy akapit i dalej nie czekam, bo książka leży na półce i czeka na lekturę. I mam nadzieje, że wkrótce uda mi się przeczytać :) Wystarczy mi jednak informacja, że część 2 dorównuje pierwszej :)

toska82 pisze...

Mam w planach :)

Annie pisze...

Sil- jestem bardzo ciekawa Twojje opinii to lekturze :)

sujeczka pisze...

Świetna recenzja :) Ja zupełnie nie mogłam napisać jakiejkolwiek po przeczytaniu "Crescendo", bo cała była jednym wielkim spoilerem, a Ty wszystko tak ładnie ujęłaś :)
Pozdrawiam ;)

Annie pisze...

Dziękuję bardzo, Su :) Też miałam trudności ze sformuowaniem opinii o tej książce, tak żeby jak najlepiej oddawała jej charakter bez zbędnego spoilowania :P
Również pozdrawiam :)

kasandra_85 pisze...

Mam ten cykl na oku i jak tylko nadarzy się okazja chętnie przeczytam:))
Pozdrawiam!!

Anonimowy pisze...

Planuje do wkrótce zakupić. ;>

Viconia pisze...

Właśnie ją czytam :)
A raczej pochłaniam ;]

Annie pisze...

Kasandra, Pearl - bardzo polecam! :)

Viconia - tej książki nie da się przeczytać inaczej jak ja pochłonąć :P Jestem ogromnie ciekawa Twojej recenzji :)

Viconia pisze...

No na dniach powinna być :)

Annie pisze...

Na pewno przeczytam i skomentuję :)

Carline pisze...

Jestem po przeczytaniu "Szeptem" i mam dylemat, bo nie wiem czy chcę czytać następną część. Jakoś wydawała mi się średnia ;)

Joanna Suwiczak pisze...

Najpierw muszę przeczytać "Szeptem". Na pewno to w końcu zrobię ;)

Daria pisze...

Niedawno czytałam "Szeptem" i mi się nawet podobało. A że Crescendo podobno jeszcze lepsze to chęć jest i tylko muszę dorwać książkę w sowje ręce :)

Deline pisze...

Nie mogę się już doczekać, kiedy sięgnę po "Szeptem". Sama siebie irytuję tym zwlekaniem. Mam nadzieję, że nie zawiodę się na tej serii.

Annie pisze...

Susie, Daria, Deline - w takim razie miłego czytania! Mam nadzieję, że już niedługo uda Wam się dorwać tą książkę, bo jestem bardzo ciekawa Waszych opinii :)

aniusiaczek92 pisze...

Ja również jestem ciekawa, co sądzicie o jednej z moich ulubionych serii ;) Mam pytanie do tych osób, które przeczytały już obie części: czy wy też się tak niecierpliwicie oczekując na premierę(polską) kolejnej książki z tejże serii ?

Annie pisze...

Tak! Zdecydowanie tak! :) Nie mogę się już doczekać. Jak trzecia część tylko się ukaże to od razu popędzę do księgarni, a potem spędzę całą noc na czytaniu :P

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...