środa, 8 maja 2019 | By: Annie

"Forrest Gump" - Winston Groom

                      "Forrest Gump" to jeden z tych rzadkich, sporadycznych przypadków, o których można śmiało stwierdzić, że ekranizacja jest lepsza niż jej papierowy odpowiednik. I wcale nie dlaczego, że książka jest słaba, w żadnym razie! Po prostu film - a przede wszystkim niesamowite aktorstwo Toma Hanksa - to mistrzostwo świata. Natomiast w przypadku powieści absolutnie nie można mówić o takim zachwycie jak w przypadku ekranizacji, choć nie ma też rozczarowania - to lekki, przesympatyczny kawałek prozy z nienachalnym morałem. Co więcej, nawet kilka razy śmiałam się w głos, co zdarza mi się raczej sporadycznie podczas lektury. 

                           Ostatnio staram się raczej nie powielać opowieści - czyli albo książka, albo film - niemniej tu ani trochę nie miałam poczucia wtórności historii - co więcej, pojawiło się kilka wątków, których nie znałam z filmu. Choć przyznam, że ich nieobecność wypada raczej na korzyść ekranizacji, gdyż są one nieco absurdalne, typu podróż w kosmos czy przyjaźń z małpą. Jednak takie detale schodzą na dalszy plan, bo książka (z resztą podobnie jak film) to przede wszystkim przepiękna opowieść z budującym morałem - możesz wszystko. Świat stoi otworem, jest tak cudownie kolorowy, różnorodny i nieprzewidywalny, nigdy nie wiesz jakie niespodzianki czekają za życiowym zakrętem lub w przysłowiowym forrestowym pudełku czekoladek. Lektura zdecydowanie na plus. Ciepło się robi na sercu. Doskonała na poprawę humoru i ku pokrzepieniu. A swoją drogą szalenie podobają mi się te wydania jubileuszowe Empiku. Fajnie można uzupełnić biblioteczkę o klasykę i największe hity wydawnicze ostatnich lat.

2 komentarzy:

Osobliwe Delirium pisze...

Niestety nie czytałam jeszcze książki, a także nie oglądałam filmu, aż trochę wstyd. Jednak z pewnoscią to nadrobię. :) Pozdrawiam
Osobliwe Delirium

Annie pisze...

Osobliwe Delirium - koniecznie! Myślę, że akurat w tym wyjątkowym przypadku to właśnie film jest pozycją naprawdę obowiązkową ;)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...