poniedziałek, 23 lipca 2018 | By: Annie

"Początki. Jak 9 miesięcy w łonie matki wpływa na resztę naszego życia" - Annie Murphy Paul

                     Pamiętam jak lata temu, na jednej ze wspaniałych wyprzedaży Weltbildu (kto jeszcze pamięta, że istniał kiedyś taki sklep, haha? :)), upolowałam „Początki” Annie Murphy Paul. I pamiętam również tę myśl – że przeczytam tę książkę jak kiedyś sama będę w ciąży. Wtedy wydawało mi się to niesamowicie odległą przyszłością, ale kilka lat upłynęło w mgnieniu oka – i nagle nadszedł odpowiedni czas na ową lekturę. 

                   „Początki” to popularnonaukowa pozycja opisująca najnowsze nowinki naukowe odnośnie tematu ciąży (między innymi wpływ żywienia, istnienie czynników determinujących proporcje w płciach), jak również ciekawostki historyczne typu powstanie USG czy tragedie związane z braniem przez kobiety w ciąży nieprzebadanych leków itd. Autorka skupia się przede wszystkim na wpływie jaki pierwsze dziewięć miesięcy w brzuchu mamy może mieć na dalsze życie dziecka – jego zdrowie, charakter, rozwój intelektualny. A to wszystko wplecione w osobiste perypetie związane z jej własną ciążą. Przyznam, że przeczytałam z ogromną ciekawością i mnóstwo frajdy sprawiła mi owa lektura. Chyba mój mózg, od kilku miesięcy niestymulowany, zatęsknił za latami nieustannego przyswajania wiedzy i z radością zanurzył się w morzu informacji, co stanowi dla mnie samej zaskoczenie i pewne odkrycie. „Początki” to nie poradnik, który powie Wam jak ‘właściwie’ przeżyć ciążę, ale źródło mnóstwa przystępnie podanych ciekawostek i ogromu wiedzy merytorycznej – z której każdy może wyłowić coś dla siebie - na pewno warto sięgnąć w okresie ciąży. Polecam z całego serca. Cudna i bardzo satysfakcjonująca intelektualnie lektura.

2 komentarzy:

Jardian pisze...

To dobrze, że pojawiają się takie książki na polskim rynku.

Annie pisze...

Jardian - Zgadzam się w 100%!!! :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...