wtorek, 1 listopada 2016 | By: Annie

"Para zza ściany" - Shari Lapena

                     Po raz pierwszy od bardzo dawna mam ochotę gorąco przyklasnąć wydawcy, blurbom na okładce i wszelkim reklamom. Bo jeśli którykolwiek thriller faktycznie zasługuje na taki szum, jaki zaserwowano nam przy promocji „Dziewczyny z pociągu”, to właśnie ta pozycja - zdecydowanie. Przyznam, że nie pamiętam kiedy ostatnio powieść wciągnęła mnie tak intensywnie w wir fabuły, co więcej – żadna od miesięcy nie wywołała we mnie tak silnych emocji – niepokoju, ciekawości, szybszego bicia serca. Dosłownie oderwać się nie mogłam, pochłaniałam stronę za stroną jak uzależniona, szczególnie początek - moim zdaniem mistrzostwo. Stopniowanie napięcia, to powietrze aż gęste od emocji i przeczucia tragedii, która zaraz się wydarzy... Bo otóż mamy zamożne, niemal idealne małżeństwo ze śliczną, 6-miesięczną córeczką. Para wychodzi na kolację do sąsiadów, opiekunka w ostatniej chwili odwołała przyjście, więc niemowlę zostaje samo, choć rodzice co pół godziny sprawdzają czy wszystko w porządku i monitorują pokój za pomocą elektronicznej niani. Jednak dziecko znika... Jesteśmy rzuceni w szalony bieg wydarzeń, autorka niezwykle umiejętnie manipuluje naszym współczuciem i podejrzeniami. Powiem tyle - jeśli wśród zalewu thrillerów psychologicznych szukacie takiego, który faktycznie sprawi, że zarwiecie noc i nie będziecie mogli myśleć o niczym innym, to „Para zza ściany” będzie najlepszym wyborem. Gorąco polecam! Wow, jak to jest napisane! Co za książka!!!

3 komentarzy:

bookworm* pisze...

Przypomina mi to prawdziwą historię Madeleine McCann, dziewczynki, która kilka lat temu zaginęła podczas wakacji z rodzicami w Portugalii w podobny sposób i do tej pory nie wiadomo, co się z nią stało... Aż ciarki przechodzą!

Mama Tymianka pisze...

Polecisz jakieś podobne ? Akurat wpadłam w dola i nie wiem za co się wziąć... poczytala bym ale tez nie wiem co...jakaś pustka

Annie pisze...

Mama Tymianka - pewnie! jeśli szukasz czegoś naprawdę wciągającego to koniecznie sięgnij po "Za zamkniętymi drzwiami", "Ostatnie wyjscie", "Czasem warto zabić", "Bad mommy", "Widzę cię" lub "Lokatorkę" - to świetne thrillery, nie mogłam sie oderwać! Strasznie podobało mi się też "Obserwując Edie", "Dziecko wspomnień" i "Każdy jej strach" - ale to lektury raczej w stronę obyczajówki, choc też wciągają niesamowicie. Nie wiem co już czytałaś... Natomiast jeśli szukasz czegoś, żeby to była bardziej 'dziecięca' tematyka, to najbardziej poleciałabym Ci chyba właśnie "Dziecko wspomnień" oraz "Obserwując Edie" :) Zerknij też na książki z serii Kobieca strona thrillera Prószyńskiego - jeszcze ich nie czytałam, ale kilka pozycji mam od dawna na oku i przymierzam się do lektury... Mam nadzięję, że pomogłam. :) Pozdrawiam!

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...