czwartek, 5 maja 2016 | By: Annie

"Utopce" - Katarzyna Puzyńska

                 Rok. Jak wyliczyłam, tyle właśnie trwa już moja kryminalna znajomość z Katarzyną Puzyńską. Wszystko zaczęło się w weekend majowy 2015 i, że tak powiem emerycko – jak ten czas leci. ;) Za mną piąty tom cyklu, dotychczas chyba najmroczniejszy i stanowiący fajne mrugniecie w kierunku horroru - czuć klimat, można się nawet troszkę kontrolowanie pobać, najlepiej korzystając z bezpiecznej perspektywy domowej kanapy.;) Tym razem policjanci z Brodnicy i Lipowa mają do rozwikłania zagadkę z przeszłości - historię 'wampira' ze wsi Utopce, której echa rozbrzmiewają do dziś...

                 Nigdy nie czytałam dużo kryminałów, nie mam rozeznania – może wynika to z faktu, iż dopiero całkiem niedawno odkryłam jak dobrą stanowią one rozrywkę - intelektualną łamigłówkę, bez wyrzutu zmarnowanego czasu i osadu głupoty na umyśle. Słowem - ideał;) Powoli jednak zgłębiam kryminalny świat i powiem tak – jeśli chodzi o obszar polski to Katarzyna Puzyńska stanowi na razie moje największe odkrycie i jest zdecydowaną faworytką. Podobał mi się Krajewski, podobał Miłoszewski, podobała mi się Joanna Jodełka. Co ciekawe - przez tak zachwalaną Bondę nie mogę przebrnąć już pół roku. Puzyńska natomiast potrafi jakoś tak idealnie pod mój gust wyważyć proporcje pomiędzy kryminałem a obyczajówką - za każdym razem nie mogę się oderwać. Czekam zatem niecierpliwie na czerwiec i ukazanie się następnego tomu serii - 840 stron „Łaskuna”! "Utopce" oczywiście polecam, choć właściwie nie wiem komu - jeśli chcecie czytać ten cykl, koniecznie zacznijcie od tomu pierwszego, czyli "Motylka". A tych, którzy zasmakowali już w serii o Lipowie, zachęcać do lektury "Utopców" pewnie nie trzeba. ;)

2 komentarzy:

Czarne Espresso pisze...

Ja zaczęłam od drugiego tomu, bo pierwszego w bibliotece nie było, a stwierdziłam, że nie będę czekać :D

nc pisze...

:) Mam to samo z Bondą. Zachwalana, ale jakoś nie mogłam przebrnąć przez jej ksiązkę

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...