poniedziałek, 30 listopada 2015 | By: Annie

"Pogrzebany olbrzym" - Kazuo Ishiguro

                   Choć to dopiero moje drugie spotkanie z twórczością Kazuo Ishiguro, wiem, że wciąż będę sięgała po jego książki - na przestrzeni lat przeczytam wszystko, co napisał. Bo w jego prozie tkwi magia, czar, które mnie osobiście niezmiennie urzekają i przyciągają... „Pogrzebany olbrzym” to historia pary starszych Brytów, Beatrice i Axla, którzy wyruszają w świat, aby odnaleźć wioskę swojego syna. Właściwie ciężko powiedzieć o czym jest ta książka - niby trochę fantastyka, dziejąca się w czasach tuż po panowaniu króla Artura, ale bardziej w klimacie nastrojowej baśni czy przypowieści. Wędrówka przez deszczowy świat osnuty mgłą zapomnienia, rozmyślania, ciekawa akcja, piękna, dojrzała miłość, głębia i nostalgia, a do tego baśniowe stwory – ogry, smoki... Jest w tej książce coś takiego, że aż chce się ją czytać, połykać strona za stroną. Ciężko mi tylko wskazać co konkretnie tak przykuwa uwagę, bo to pozycja dość prosta, przystępnie napisana, czyta się ją błyskawicznie, lekko, ale zarazem nie jest to w żadnym razie lektura błaha czy trywialna. Intryguje i wciąga. Po 10 latach literackiego milczenia Ishiguro nie zawiódł. Może nie genialna, ale dobra, klimatyczna i niebanalna powieść.

2 komentarzy:

AGNIESZKA DORSZ pisze...

Czytałam w tym miesiącu i według mnie jest jedną z najlepszych jakie w tym roku mogłabym wymienić :)

Fiolka K pisze...

Muszę poznać autora!

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...