niedziela, 25 października 2015 | By: Annie

"Toń" - Anya Lipska

               Zdecydowanie nie gustuję w powieściach sensacyjnych czy kryminałach z wątkiem pościgu lub politycznej intrygi. Zrobiłam wyjątek dla tej lektury i nie żałuję, a nawet powiem, że pędziłam z nią dwa bardzo przyjemne popołudnia. Cieszę się, że pewien czas temu nie przegapiłam tej nowości – na pewno wyróżnia się wśród innych książek za sprawą ciekawego tła obyczajowego, gdyż akcja dzieje się w środowisku londyńskiej Polonii - sportretowanej wiarygodnie i realistycznie. Mamy też oczywiście morderstwo oraz dwójkę głównych bohaterów – Polaka z solidarnościową przeszłością i angielską policjantkę Natalie. Wątki polityczne, pościg - w sumie zupełnie nie spodziewałam się, że spodoba mi się ta książka. A tu takie pozytywne zaskoczenie. Potwierdza się zatem zasada różnorodnego czytania i ciągłej weryfikacji swojego gustu – otwartości na nowe doznania literackie. Warto sięgnąć, szczególnie jeśli lubicie klasyczne kryminały i szukacie dobrej rozrywki – to ciekawa i oryginalna pozycja. Może nie 'och i ach', ale solidna, sprawnie napisana i bardzo wciągająca.

1 komentarzy:

Fiolka K pisze...

I na dodatek okładka taka ładna... :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...