niedziela, 27 września 2015 | By: Annie

"Koronkowa robota" - Pierre Lemaitre

                    Najpierw myślałam, że to będzie po prostu mocny, brutalny i bardzo 'męski' kryminał – czytałam z zainteresowaniem, ale bez oczarowania. Jednak końcówka – wow!!!!!!!!!! Wbija w fotel. Autor igra z czytelnikiem, to książka wielowarstwowa - kolejne warstwy dopiero stopniowo wyłaniają się spod poprzednich, a wówczas wcześniejsze wydarzenia nabierają podwójnego znaczenia. Inteligentny kryminał dla ludzi o mocnych nerwach. Teraz już rozumiem czemu Lemaitra czyta cała Francja, a za nią pół Europy. W Paryżu dochodzi do serii brutalnych morderstw, które, jak odkrywa policja, inspirowane są zbrodniami opisanymi w najsłynniejszych powieściach kryminalnych - nie chcę za dużo zdradzić, bo to może tylko popsuć Wam przyjemność z czytania. „Koronkowa robota” to pierwsza część cyklu o bardzo niskim, ale piekielnie inteligentnym inspektorze Camille'u Verhoevenie – i to właśnie od niej koniecznie zacznijcie czytanie tej serii, bo wydawnictwo znowu się nie popisało i zaczęło wydawanie od tomu drugiego... Po co? Dlaczego? Tego nigdy nie zrozumiem - skąd się wzięła ta dziwaczna maniera, ostatnio tak popularna wśród wielu polskich wydawców..? „Koronkową robotę” gorąco polecam i pędzę czytać tom drugi przygód inspektora Verhoevena, do czego niejako samo zmusza mnie zakończenie tej książki!!!!!

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Wow, nie znałam tego nazwiska! Takie kryminały to ja lubię - niby nic, a jednak coś w nich jest :) Poszukam, jestem tego pewna.

Kaś pisze...

"Koronowa robota", podobnie jak pozostałe książki autora, naprawdę wbija w fotel. Mnie również bardzo się spodobała. :)

Unknown pisze...

Bardzo mi się podobała Koronkowa Robota :)

Ewelina Białek pisze...

Nie czytałam nic tego autora, ale wpisują się idealnie w mój gust, dlatego chętnie poznam jego twórczość!

Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

Alicja S. pisze...

Czytałam jedynie ,,Alexa", na ,,Koronkową ochotę" mam jeszcze większą chęć :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...