poniedziałek, 31 sierpnia 2015 | By: Annie

"Tajemnica domu Helclów" - Maryla Szymiczkowa (Jacek Dehnel i Piotr Tarczyński)

                  Urzekła mnie ta powieść ze względu na klimat Krakowa sprzed ponad stu lat, a także dzięki osobie głównej bohaterki - nietuzinkowej, odważnej mieszczki – profesorowej Zofii Szczupaczyńskiej, która tropi mordercę w domu spokojnej starości Helclów. Zachwyca cięty, żywy i dowcipny język, super oddane realia epoki, z ogromną dbałością o wszelkie detale, a także co stronę serwowane czytelnikowi kolejne smaczki w postaci wplecionych wydarzeń historycznych – pogrzeb Matejki, ślub Sienkiewicza czy postać Tadeusza Żeleńskiego – to tylko przykłady. Wszystko to podane w formie ciekawej i dowcipnej - tak, że nawet ja, ogromna ignorantka, która zasypiała notorycznie na lekcjach historii w szkole albo pochłaniała pod ławką kolejne powieści, czytałam z ogromnym zainteresowaniem – jakbym przeniosła się w czasie. A zaznaczę, że ogółem na pozycje historyczne kręcę nosem, wybrzydzam i na tę książkę także raczej bym się nie skusiła, gdybym nie otrzymała jej w prezencie urodzinowym od przyjaciółki. Maryla Szymiczkowa to literacki pseudonim Jacka Dehnela i Piotra Tarczyńskiego. Z tego duetu narodziła się świetna powieść - doskonała rozrywka, sycąca umysł, niegłupia, intrygująca i ani przez chwilę nie nudna. Liczę na dalsze części!!!

6 komentarzy:

Insane pisze...

Ojej, ale tu u Ciebie ładnie! Co do książki - na początku baardzo chciałam przeczytać, później moja ekscytacja trochę osłabła, bo spotkałam się z negatywnymi opiniami. Ale przeczytam na pewno :)

Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

Annie pisze...

Insane - dziękuję :) zaraz zajrzę do Ciebie na bloga, już sam dres kusi ;) Mam nadzieję, że książka Ci sie spodoba! :)

Pieguska pisze...

Nie wiedziałam co mogę znaleźć w tej książce, póki nie wysłuchałam świetnej audycji o kryminale retro, w której pojawiła się ta powieść i jej autorzy, odkrywając to, co chcieli zawrzeć w tej historii.
Jak byś chciała posłuchać, zostawiam link do tej audycji:
http://www.polskieradio.pl/8/3664/Artykul/1485860,Kryminaly-retro-Czytelnik-na-rowni-z-detektywem

Czarne Espresso pisze...

Brzmi nieźle. Ja też powoli szukam prezentu dla koleżanki, więc kto wie? :D

Annie pisze...

Pieguska - dzięki! wysłuchałam, bardzo ciekawe! :) najbardziej ucieszyła mnie wiadomość, że panowie myślą o dalszych częściach :)))

Fiolka K pisze...

Chętnie przeczytam! Zachęciłaś mnie :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...