sobota, 22 sierpnia 2015 | By: Annie

"Prawda i inne kłamstwa" - Sascha Arango

                   Intrygująca i zdumiewająca powieść – nie czytałam opisu ani streszczenia, więc byłam ogromnie zaskoczona jej treścią i fabułą. Inna to książka, bo ukazująca popełnione przestępstwo od strony mordercy. Ciekawa, bo mocno nastawiona na psychologię. I dziwna - czasami czytałam... i oczom nie wierzyłam. Nawet niekoniecznie pokusiłabym się tu o słowo kryminał – to raczej proza psychologiczna i nieustanne igranie z czytnikiem - to na pewno. Sięgnęłam dzięki Monice z Kroniki Błękitnej Biblioteczki, za co serdecznie dziękuję. 

                   Główny bohater to sławny pisarz, ale o wątpliwej moralności – życie oparte na kłamstwie, a kłamstwo na bezwzględnym egoizmie. Jak daleko posunie się, aby dopiąć swego? Dobra rozrywka, czytałam z dużą przyjemnością, ogromnie ciekawa, w którą stronę potoczy się ta historia. To również niejednoznaczna lektura i dość trudna w ocenie - sądzę, że nie każdemu przypadnie do gustu. Mam tu na myśli przede wszystkim czytelników oczekujących skrupulatnie przemyślanego morderstwa i szczegółowego policyjnego śledztwa. Tego tu nie ma. Jest za to ciekawy, niejednoznaczny bohater i akcja zaskakująca co rozdział. Nie powiem, że bezgranicznie zachwycił mnie ten kryminał i rzucił na kolana, ale spędziłam przyjemny czas na wciągającej i na pewno bardzo nietuzinkowej lekturze. Pewien urok tkwi też w samym języku, który czasami fascynuje, czasami irytuje. Oryginalna książka, na pewno ma w sobie to 'coś' dla poszukiwaczy nowych doznań literackich. Taka mieszanka - coś nowego i coś starego, ale podane przewrotnie i w niebanalnej formie. Więc czemu nie? Podobało mi się.

1 komentarzy:

Fiolka K pisze...

Morderca opisuje swoje działania ? Interesujące, naprawdę..

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...