wtorek, 21 lipca 2015 | By: Annie

"Psy gończe" - Jorn Lier Horst

                  Do tej pory sporadycznie sięgałam po książki wydawnictwa Smak Słowa, choć wspominam, że za każdym razem były to bardzo trafione i udane lektury – ewidentnie przemyślane oraz skrupulatnie wyselekcjonowane. Jednak niedawno, za sprawą trylogii Anne B. Ragde, a także dzięki rewelacyjnym „Białym krukom", pokochałam to wydawnictwo całym sercem – wydają mnóstwo literatury norweskiej, którą jestem ostatnio zauroczona, ale planuję się również wkrótce dokładniej przyjrzeć rejonom Bliskiego Wschodu, reprezentowanym między innymi przez Noblistę Nadżiba Mahfuza. Sporo ich książek mam już w biblioteczce, wyszperanych gdzieś w stosach promocyjnych czy w małych księgarenkach – ostrzę sobie zęby na te smaczki i cieszę się, że udało mi się ich tyle, w sumie zupełnie przypadkowo i intuicyjnie, uzbierać. Takie czytanie seriami, wydawnictwami czy regionami literackimi bardzo mi się podoba, a po lekturze „Psów gończych” coś tak czuję, że seria 'Zaułek Kryminalny' zyskała chyba właśnie nową stałą czytelniczkę. Bo to jest po prostu doskonały kryminał, w dodatku z ciekawie poprowadzonym wątkiem 'prywatnym' – nie będę tu streszczać, opisywać – nie ma co niszczyć tajemnicy tytułu. Czyta się na jednym oddechu. Strasznie podobały mi się opisy pogody – 'pada, o znowu pada, pada i wieje, pada i mgła, o deszczowe chmury, ulewa', hihi. ;) Jedyny zgrzyt to trochę nie bardzo rozumiem politykę wydawnictwa i pomysł wydawania serii od końca. Ale nie przeszkadza to w lekturze. Sam kryminał, zagadka, lekkość pióra – rewelacja – nie mogłam się oderwać!

3 komentarzy:

Agata Kądziołka pisze...

Chyba nie czytałam jeszcze ani jednej książki z tego wydawnictwa i widzę, że mam czego żałować :)

Annie pisze...

Agata - tak :) jesli lubisz obyczajówki, to polecam Ci świetną powieść "Lewą ręką przez prawe ramię" właśnie tego wydawnictwa :)

Karolina pisze...

"Psy gończe" czekają już na przeczytanie. Wcześniej zafascynował mnie "Jaskiniowiec" - do tego stopnia, że mam ochotę przeczytać go ponownie. Ale chyba poczekam, aż we wrześniu wyjdzie kolejna książka tego autora, wtedy może przeczytałabym w takiej kolejności, jak trzeba. Bo tak jak Ty nie rozumiem braku chronologii w wydawaniu kryminałów Horsta.

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...