niedziela, 21 czerwca 2015 | By: Annie

"Trzydziesta pierwsza" - Katarzyna Puzyńska

                   Gdzieś między jednym egzaminem a drugim pochłonęłam na raty trzeci tom kryminalnej sagi o Lipowie autorstwa Katarzyny Puzyńskiej – mojej ulubionej polskiej autorki kryminałów (no, może na równi z Anną Fryczkowską...). Podobnie jak w „Motylku”, odwiedzamy Lipowo zimą - okres Bożego Narodzenia nie będzie jednak sielski i spokojny. Morderstwa, szantaże, badanie osady sekty, której wszyscy członkowie popełnili zbiorowe samobójstwo... Do głosu dochodzą także wydarzenia sprzed lat – na światło dzienne wypływają nowe okoliczności pożaru, w którym zginęli ojcowie miejscowych policjantów. Zagadka podobała mi się ciut mniej niż w dwóch poprzednich częściach, ale to wciąż znakomity kryminał – bardzo sprawnie napisany, z ogromną dbałością o szczegóły, wciąga od pierwszych stron. Lubię Lipowo – jego mieszkańców i ich grzeszki. Uwielbiam również ten specyficzny klimat małego miasteczka – plotek i tajemnic skrywanych za wyprasowanymi firankami. Twórczość Katarzyny Puzyńskiej będę dalej szczerze i gorąco zachwalała oraz polecała wszystkim w koło. Mam już czwarty tom serii, cudnie opasły i kuszący, ale będę ćwiczyła cierpliwość i zachowam go sobie na nasz coroczny, wakacyjny wyjazd w mazurską głuszę... do cichego, odludnego domku nad jeziorkiem. Ach, tam to dopiero będzie nastrojowe czytanie. :D

5 komentarzy:

Claudette pisze...

Uwielbiam polskie kryminały, ale z kobiecymi autorkami jakoś mi nie po drodze (no może poza Anną Fryczkowską, którą uwielbiam i Małgorzatą Wardą, która tak de facto kryminałów nie pisze), dlatego tym bardziej lubię takie zachęty. O "Motylku" już dużo czytałam, więc może zacznę od niego? Jeszcze w kolejce mam Katarzynę Bondę, bo ostatnio wszyscy ją zachwalają.

Annie pisze...

Claudette - ooo to widzę, że mamy podobny gust :))) Tak, zacznij od "Motylka" to pierwszy tom i od niego najlepiej zacząć przygodę z tą serią. :) Katarzyna Bonda intryguje mnie już od dłuższego czasu, ale mocno zniechęciły mnie ostatnio te nachalne reklamy 'królowa kryminału' itd.

Chabrowa pisze...

Ostatnio pojawiła się w bibliotece, trzeba jak najszybciej sięgnąć :)
Moje-ukochane-czytadelka

Kasiek pisze...

Ja też z polskimi autorami mam niezbyt po drodze, mam jedną sprawdzoną i ukochaną Kasię Kwiatkowską, którą uwielbiam, ale Puzyńska mnie kusi

Wymarzona Książka pisze...

Dam szansę tej autorce :)
Ostatnio przekonuję się do polskich pisarzy także i w tym gatunku!

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...