piątek, 5 czerwca 2015 | By: Annie

"Strasznie głośno, niesamowicie blisko" - Jonathan Safran Foer


                      Jedna z lepszych książek jakie przeczytałam w 2014 roku – koniecznie chciałam poświęcić jej osobną notkę, skupienie i należytą uwagę, ale wciąż nie mogłam zebrać się do napisania chociażby kilku zdań na jej temat. Bo jakie słowa wybrać, aby niczego tej powieści nie ująć? Opisać jej wielowarstwową fabułę i obraz świata widziany oczami dziecka - pełen możliwości, ufności, zachwytu, pozbawiony ograniczeń narzucanych przez racjonalny umysł dorosłego. Oskar Shell ma 9 lat i niezwykle bujną wyobraźnię - jest początkującym muzykiem, wynalazcą, odkrywcą - a to tylko niektóre z jego licznych zainteresowań... W zamachach na World Trade Center stracił swojego ukochanego tatę. Pewnego dnia, przypadkowo, odnajduje w jego rzeczach tajemniczą kopertę z napisem 'Black', a w niej klucz... i wyrusza z tajną misją odnalezienia pasującego zamka. W tym celu planuje odwiedzić wszystkie mieszkające w Nowym Jorku osoby, które posiadają na nazwisko Black - wiąże się to oczywiście z poznaniem całej plejady ciekawych postaci i barwnych osobowości. A w tle fascynujący, różnorodny Nowy Jork, powoli otrząsający z traumy po zamachach  z 11 września... Fabuła zahacza także o rodzinne tajemnice i historie miłosne, o nazistowskie Niemcy, o trudny temat godzenia się ze stratą i poczuciem winy... jak żyć po stracie ukochanej osoby..? To piękna, trafiająca prosto do serca powieść – mądra, wzruszająca, ciepła - taka, która zostawia po sobie ślad - po zakończeniu lektury nie uciekasz od razu myślami ku kolejnej pozycji, ale przystajesz na chwilę - umysł zwalnia, tkwisz w wewnętrznym świecie refleksji i emocji. Po prostu piękna książka - dająca do myślenia, poruszająca. Nie do zapomnienia. Jeśli zakochaliście się w powieści "Kiedy Bóg był królikiem", to ta lektura trafi w podobny obszar wrażeń i emocji....

5 komentarzy:

Aneta Wojtiuk pisze...

Nie czytałam książki, bo nie miałam takiej okazji, ale widziałam film. Wzruszający, piękny, przerażający, zapierający dech w piersiach. Ta treść zasługuje na uwagę, w każdej postaci.

Kasia Jabłońska pisze...

Intrygująca recenzja:) czuję się zaciekawiona tą książką:)

Chabrowa pisze...

Nigdy o niej nie słyszałam, ale widzę, że zapowiada się niesamowicie wzruszająca lektura. Poszukam
Moje-ukochane-czytadelka

alinka malinka pisze...

Widziałam film i bardzo chciałabym przeczytać książkę :)

Scathach pisze...

Ciągle jej nie czytałam choć obiecuję to sobie bezustannie! Film zrobił na mnie ogromne wrażenie, po cichutku liczę, że z książką będzie jeszcze lepiej:)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...