czwartek, 25 czerwca 2015 | By: Annie

"Chłodny dotyk" - Albert Sánchez Piñol

                Odludna, zimna wyspa na ocenie, nieopodal Antarktydy. Przybywa na nią główny bohater, który chce uciec przed światem oraz przed swoją przeszłością. Okazuje się jednak, że wyspa ma już swoich mieszkańców - Żabole – potwory wynurzające się w niezliczonych zastępach z odmętów oceanu, a także zdziczałego latarnika, z którym bohater, aby przetrwać, zmuszony jest połączyć swoje siły i zawrzeć przymierze. Niemalże noc w noc trwa nieustanna walka, doprowadzająca na skraj szaleństwa i wyczerpania – walka bezsensowna, bezcelowa i nigdy się niekończąca... 

                Nie lubię fantastyki, kiedy stanowi ona treść samą w sobie. Natomiast wykorzystanie wątku fantastycznego tak, jak zrobił to autor „Chłodnego dotyku” - jako pretekstu do konfrontacji bohaterów ze swoim najgłębszymi lękami, do zdefiniowania człowieczeństwa, do ukazania ogromu emocji i siły jednostki - to mnie zachwyca i głęboko porusza. Pod cienką warstwą fantastyki, skrywa się tutaj naprawdę mądra i przemyślana powieść psychologiczna, dotykająca najciemniejszych zakamarków ludzkiej duszy. Książkę połknęłam praktycznie na raz – zaskoczyło od pierwszego zdania, od pierwszego słowa... Proza gęsta i intensywna. Zachwyt, ogrom emocji i wypieki na twarzy. Ach, nie dość, że to jest genialnie napisane, to jeszcze jak wciąga ta historia! Rewelacja, nie do zapomnienia! Monika, dziękuję Ci serdecznie za polecenie mi tej powieści!!! O takich książkach trzeba mówić, trzeba pisać - gorąco polecam!!!

2 komentarzy:

MONIKA SJOHOLM pisze...

Akurat do tej ksiazki miałam stu procentowego czuja, ze ci sie spodoba i strasznie sie cieszę, ze sie nie pomyliłam :) mam nadzieje, ze jeszcze polazimy po Deltach i antykwariatach by jakies perełki wyluskac, przeoczone, co przeszły bez echa, a sa super. Pozdrawiam, Monika

Annie pisze...

Oj nie pomyliłaś się! Tak, tak, mam nadzieję, że się wkrótce uda nam się wybrać na wspólne łowy książkowe w poszukiwaniu zapomnianych perełek i smaczków literackich. Będzie super! :D

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...