niedziela, 24 maja 2015 | By: Annie

"Rok 1984" - George Orwell

                    Książka-legenda. Absolutnie nie czuję się na siłach, nawet nie zamierzam próbować opisywać jej treści, snuć wywodów, analiz, interpretacji... Nie będę też tu wyrzucała z siebie monologu zachwytów i pisała hymnów pochwalnych. Uważam, że czasami spotykamy na swojej drodze książki, o których lepiej z szacunkiem milczeć, które należy przeżywać w ciszy swojego serca. Książki-arcydzieła, które nie potrzebują zachwalań, reklamy, tony komplementów i wykrzykników. Niemniej chciałam, żeby jakiś ślad, podobnie jak po każdej innej, przeczytanej przeze mnie pozycji, na blogu się pojawił. I zdradzę tylko, że „Rok 1984” podobał mi się o niebo bardziej niż utrzymany w podobnej, antyutopijnej tematyce „Nowy wspaniały świat” Huxleya. Zdecydowanie warto - gdzieś w natłoku świeżynek, literackich nowości i bestsellerów, znaleźć  dla tej powieści czas. Obowiązkowo. Porażająca, wybitna lektura.

6 komentarzy:

Aneta pisze...

Fakt ciężko ten tytuł recenzować. Czytałam ją w zapartym tchem i przerażeniem jednocześnie. Wzbudza bardzo silne emocje i daje do myślenia, nie pozwala pozostać obojętnym. Książki sa wydawane bez przerwy, masz rację, nowości są różnorodne, ale kto nie czytał Orwella, powinien. Niewiele jest tak wyjątkowych książek.

J. pisze...

Ja kupiłam obie z zamiarem przeczytania jednej po drugiej i porównania. Na razie czekają na wakacje ;)

Annie pisze...

Aneta - właśnie, dużo ciekawych, często świetnych książek się ukazuje, ale... nawet jeśli zostają bestsellerami, nawet jeśli jest o nich supergłośno, to za rok i tak wylądują w koszu z tanią ksiażką, a za 5 lat nikt o nich nawet nie wspomni... Niestety, smutna prawda, tylko nieliczne perełki na dłużej zostają w pamięci czytelników, A "Rok 1984" - ta książka przetrwała już próbę czasu...

J. - ciekawe jakie będziesz miała wrażenia :))) w sumie fajny pomysł, przeczytać jedną po drugiej... :)

Magda pisze...

Spotkałam się ze skrajnie różnymi opiniami na temat tej książki. Jedni mówią, że to wybitne dzieło, które trzeba znać, inni nie podzielają tych zachwytów. Wstyd się przyznać, ale osobiście jeszcze nie czytałam tej książki, także pora to wreszcie zmienić. Mam nadzieję, że zrobi na mnie takie wrażenie jak na Tobie :)

alice pisze...

Uwielbiam w milczeniu. To tyle. Pozdrawiam :)

Alicja S. pisze...

Muszę w końcu przeczytać, moja mama zachęcała mnie do niej od dawna!

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...