niedziela, 1 marca 2015 | By: Annie

"Pierwsza miłość" - Francine Prose

                   Piękna, nostalgiczna powieść o stracie, o bólu po śmierci ukochanej osoby. O tym, że w konfrontacji z naszymi najczarniejszymi emocjami jesteśmy tak naprawdę sami. Pewny upalny, letni dzień, dwie siostry w łódce na Jeziorze Lustrzanym. Chwila nieuwagi, tragiczny wypadek – starsza dziewczyna topi się. Pozostawia po sobie bezmiar smutku, samotności i niewyobrażalną dziurę w sercu. Śledzimy następne miesiące z życia rodziny, powolne oswajanie się ze stratą, naukę jak żyć na nowo, bo staje się oczywiste, że powrót do codzienności sprzed wypadku jest niemożliwy... Historię poznajemy z punktu widzenia Nico, młodszej siostry, która na swój własny, rozpaczliwy sposób usiłuje poradzić sobie z żałobą - podejmuje pracę w księgarni, nawiązuje dziwną relację z chłopakiem siostry.... a to wszystko w najtrudniejszym okresie dojrzewania. Jest w tej powieści jakaś poetyckość, nostalgia, tajemniczość i niepowtarzalny nastrój - skupienie na emocjach, bardzo wyraziście odmalowanych przez autorkę. Zachwyciło mnie piękne, mądre zakończenie... Nieprzebojowa, niespieszna, nieco mroczna lektura, ale lubię takie, szczególnie gdy w spokojny, pochmurny dzień mam w sobie jakieś wyciszenie, skupienie i potrzebę sięgnięcia po przepełnioną melancholią, trudniejszą powieść... 

4 komentarzy:

MONIKA SJOHOLM pisze...

Wiedziałam, ze ci sie spodoba, wiedziałam:))))

MONIKA SJOHOLM pisze...

I takie ksiazki przechodzą bez echa...uwielbiam wyszukiwać takie cuda.

Annie pisze...

Monika - dziękuję za polecenie :))) Ty to masz niesamowitego nosa do takiego szperania :)))

bookworm* pisze...

Super recenzja! Czytałam tę powieść jakiś czas temu i też baaardzo mi się podobała. Prawdziwa, wzruszająca i zapadająca w pamięć.

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...