piątek, 13 lutego 2015 | By: Annie

"Pudełko ze szpilkami" - Grażyna Plebanek

                Ależ mi się ta książka podobała! Uwielbiam tego typu literaturę kobiecą - niby prostą, zwyczajną, a jednocześnie bardzo prawdziwą i autentyczną, zgrabnie portretującą miejską codzienność. Kocham takie odkrycia obyczajowe, bliskie mi bohaterki, które zasiedlają moją wyobraźnię. Cztery przyjaciółki - cztery zupełnie różne kobiety - ich historię poznajemy w formie pamiętnika Marty, mieszkającej w Warszawie 30-latki, która zachodzi w ciążę ze swoim szefem.  Nie jest to absolutnie żadna romantyczna komedyjka - to pełnokrwista powieść, słodko-gorzka, w moim odczuciu bardzo szczera i prawdziwa. Życiowa i kobieca. Niby prosta historia, taka jakich powstało już wiele - a jednocześnie ujęta w nowy, ciekawy i przewrotny sposób. Muszę przyznać, że bardzo podoba mi się styl pisania Grażyny Plebanek - szybki, kobiecy, wielkomiejski, a jednocześnie delikatny i lekko poetycki. Bardzo udana lektura, juz szykuję się na kolejne literackie spotkania z innymi powieściami tej pani!

3 komentarzy:

Kasia Jabłońska pisze...

Ja też lubię takie książki:) z pewnością kiedyś się na nią skuszę:)

Marie Bell pisze...

Jeśli chodzi o twórczość Grażyny Plebanek, to jednak bardziej podobała mi się ksiażka - "Nielegalne związki".

Beti G. pisze...

Ostatnio była w Biedronce, ale niestety nie zdecydowałam się:(

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...