środa, 6 sierpnia 2014 | By: Annie

"Wayward Pines. Szum" - Blake Crouch

                 Niezwykle umiejętnie i przebojowo napisana książka- bardzo wciągająca, czyta się ją naprawdę błyskawicznie - murowany wakacyjny hit. Nie oglądałam "Miasteczka Twin Peaks", choć teraz mam ogromną ochotę nadrobić te zaległości. Widziałam natomiast rewelacyjny serial „Lost”, trochę odcinków „Z Archiwum X” i przyznam, że "Wayward Pines" faktycznie ma w sobie podobną nutkę mrocznej tajemnicy, odizolowania, narastającego napięcia - wyjątkowo zgodzę się tu z blurbem z okładki. Jednak powieść ma nad wspomnianymi serialami tę przewagę, że na wyjaśnienie zagadki miasteczka nie trzeba czekać pięciu lat, a wystarczy doczytać historię do końca. ;)

                   Przyznam, że uwielbiam to uczucie gdy już pierwsze kartki książki, nawet za sprawą nieszczególnie ambitnej opowieści, porywają mnie w swój świat, rozbudzają ogromną ciekawość co przyniesie każda następna strona, sprawiają, że jadąc metrem muszę uważać, aby nie przegapić mojej stacji. Wszelkie opisy i streszczenia mogą jedynie zepsuć przyjemność lektury - zdradzę tylko, że mamy tu odizolowane od świata miasteczko i uwiezionego w nim za sprawą tajemniczego wypadku agenta federalnego. Oczywiście nie jest to literatura zmieniająca świat czy rozwijająca intelektualnie, ale po prostu doskonała wakacyjna rozrywka! A "Szum" to dopiero pierwszy tom trylogii... Ogromnie jestem ciekawa co przyniosą kolejne części...

4 komentarzy:

Owocowa pisze...

Chciałabym poznać tę książkę, bo słyszałam o niej dobre rzeczy :)

Agata P pisze...

Miasteczko Twin Peaks jeszcze przed Tobą? Zazdroszczę! :) Wayward Pines przeczytam, ale z innych recenzji wiem, żeby nie nastawiać się na ten sam klimat.

Zatracona w książkach pisze...

Lost i Archiwum X to były jedne z moich ulubionych seriali, w związku z tym książkę biorę w ciemno! :)

Paulina (invissible) pisze...

Nie słyszałam o tej książce wcześniej, ale porównaniem do "Miasteczka Twin Peaks" mnie przekonałaś. :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...