czwartek, 15 sierpnia 2013 | By: Annie

„Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie” - Agata Christie

„Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie” to moje szóste spotkanie z twórczością Królowej Kryminałów - nie pozostaje mi nic innego jak z uśmiechem przyjąć kolejną porażkę w typowaniu mordercy i zachwycić się nad kryminalnym geniuszem Agaty Christie. :)

Poirot ma do rozwikłania nową zagadkę. Tym razem chodzi o sprawę dotykającą go bezpośrednio - otóż w trakcie pracy ginie jego własny, osobisty dentysta. Policja podejrzewa samobójstwo, jednak Poirot ma własną teorię dotyczącą sprawy. I tak oto po raz kolejny zanurzamy się w świat londyńskich dżentelmenów, popołudniowych herbatek, podejrzanych ogrodników i służących...

Z każdą kolejną książką coraz bardziej podziwiam autorkę i doceniam jej niezwykły umysł. Nie spotkałam jeszcze współczesnego pisarza, który potrafiłby tak pięknie wodzić czytelnika za nos, a jednocześnie utkać tak misterną i dopracowaną w szczegółach zagadkę. I, co więcej, dokonać tego kilkadziesiąt razy – Agata Christie napisała przecież aż około 90 książek! Zastanawiam się jakby to było żyć w czasach Agaty, albo gdyby to ona żyła współcześnie. Jakby to było czekać na premierę każdej jej kolejnej książki... :)

W moim odczuciu „Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie” to pozycja dorównująca takim majstersztykom z najwyższej półki jak „A.B.C.” i „I nie było już nikogo”, choć wydaje mi się, że jest o wiele mniej od nich znana i popularna. A szkoda, bo naprawdę zasługuje na najwyższe uznanie. Bardzo polecam. Agata jak zwykle niezawodna. :)

5 komentarzy:

Clary pisze...

Pierwszy raz słyszę, bardzo chętnie bym przeczytała ! :D

Kasia pisze...

Z wielkim zapałem poszukuję tej książki, ale w wydaniu kieszonkowym, jednak na razie bez rezultatu. Mam nadzieję, że wznowią wydawanie. Zapraszam do mnie :)

Daria pisze...

Uwielbiam Agate Christie, a z tą książką na pewno zapoznam się w przyszłości ;)

Jędrzej J pisze...

Przeczytałem jedną książkę Christie i jakoś nie ciągnie mnie do jej innych powieści. Nie mówię, że są złe, ale jest jeszcze tyle innych kryminałów, że po prostu im dam szansę. :)

Esa Czyta pisze...

Kryminały Christe są idealne - tanie, dobre i miszczą się do torebki, kiedy gdzieś wyjeżdżam :D Akurat tego nie czytałam, ale jestem pewna, że z pewnością trzyma w napięciu :)
Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...