wtorek, 27 marca 2012 | By: Annie

"W pościeli" - Ian McEwan

              Ian McEwan to, obok  Agaty Christie i Virginii Woolf, jeden z tych pisarzy, których twórczość planuję poznać w całości. Zbiór opowiadań „W pościeli” to trzecia już pozycja autorstwa McEwana, którą miałam okazję przeczytać i powiem tyle: to bardzo mocna i kontrowersyjna książka. Autor wprowadza nas w najciemniejsze zakamarki ludzkiego umysłu. Przedstawia nam między innymi mroczne fantazje erotyczne o manekinie, apokaliptyczną wizję świata i okrutną zemstę zdradzonych kobiet. Pisarz stwarza okazję czytelnikowi na krótkie zerknięcie poprzez dziurkę od klucza do życia wymyślonych przez siebie bohaterów, poznanie ich najintymniejszych przemyśleń oraz marzeń. Nie ma sensu opisywać pojedynczych opowiadań, bo każde z nich jest inne i na swój sposób bardzo oryginalne. Niektóre mi się podobały, inne przeraziły, jednego nie zrozumiałam, niemniej warto było przeczytać. :)  Książka została napisana świetnym stylem, język jest niesamowicie plastyczny i bogaty, a nastrój bardzo intymny.

              Lubię czytać różnorodnie, a zbiór opowiadań „W pościeli” był dla mnie doskonałą odskocznią od na co dzień wybieranych pozycji. Opowiadania dawkowałam sobie małymi porcjami, po jednym, góra dwa dziennie. Każde z nich zawiera po prostu za duży ładunek emocji, aby przyjąć go na jeden raz. Osobom bardzo wrażliwym i pruderyjnym lekturę tej pozycji zdecydowanie odradzam. Natomiast polecam czytelnikom, którzy lubią, podobnie jak ja, urozmaicać sobie czytanie i odkrywać nowe zakamarki literatury, również te mroczne i kontrowersyjne.

Moja ocena: 4/6
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 207

8 komentarzy:

Jagna pisze...

Mam w planach przeczytać "Pokutę" tego autora i jak mi się spodoba, to może sięgnę i po ten tytuł, chociaż nie przepadam za opowiadaniami. Pzdrawiam :)

Aleksandrowe myśli pisze...

Chętnie zapoznam się z tą pozycją :)

Zapraszam na mój konkurs :) http://aleksandrowemysli.blogspot.com/2012/03/konkurs-z-wydawnictwem-promic.html

Patiopea pisze...

Ja jeszczę muszę się poważnie zastanowić czy sięgnąć po książki tego autora ale co dotej to chyba muszę jeszczę trochę że tak powiem dorosnąć aby ją lepiej zrozumieć...
Ten fragment chyba najbardziej mnie zachęca: "okrutną zemstę zdradzonych kobiet" :D

Anonimowy pisze...

Czytałam "Pokutę" i podobała mi się. Uwielbiam opowiadania, więc to zdecydowanie pozycja dla mnie. Szczególnie że lubię kontrowersyjną tematykę.
Masz piękny szablon bloga :)

Dominika S. pisze...

Brzmi ciekawie, jestem w stanie dać tej pozycji szansę, chociaż za opowiadaniami nie przepadam. Pozdrawiam :)

Nanami pisze...

Książka wydaje się ciekawa, chętnie ją przeczytam :)

Kama pisze...

Zaintrygowałaś mnie. Ostatnio przekonałam się do opowiadań, a mroczne umysły to coś co mnie fascynuję. Muszę przeczytać ;)

SpokoWap pisze...

Dziwaczne te opowiadania. Jakby bez początku i końca, fragmenty jakiejś większej całości. Ale tak czy inaczej McEwan pisać potrafi i czyta się to świetnie.

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...